tag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post5376993268174033508..comments2023-09-26T16:46:31.360+03:00Comments on Εκπαιδευτικη Παρεμβαση: Για την παραχάραξη της ιστορίας ή για τον Μαυροκωνσταντή που δε γνώριζε τον ΌμηροUnknownnoreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-3560162237564475052009-03-04T21:02:00.000+02:002009-03-04T21:02:00.000+02:00Αν "οι ιστορικοί επηρεάζονται που το πλαίσιο στο ο...Αν "οι ιστορικοί επηρεάζονται που το πλαίσιο στο οποίον ζουν τζιαι δρουν", τότε κατ΄ανάγκη η θέση σου <BR/>"το πέρασμα που την κυκλική στη γραμμική αντίληψη του χρόνου εν ιστορικό δεδομένο, όι θέμα πολιτικής ή ιδεολογικής αντιπαράθεσης σήμερα", δεν ισχύει.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-20959959417043722482009-03-04T16:23:00.000+02:002009-03-04T16:23:00.000+02:001. ούτε εγώ είμαι υπερ της ειδικοκρατίας στην πολι...1. ούτε εγώ είμαι υπερ της ειδικοκρατίας στην πολιτική, αλλά τούτον εν μπορεί να σημαίνει ισοπέδωση της συστηματικής θεωρητικής τζιαι εμπειρικής εργασίας που γίνεται που τους κοινωνικούς επιστήμονες.<BR/>2. η νεωτερικότητα ως διαδικασία αποτέλεσε μια τομή στην ιστορική εξέλιξη της ανθρωπότητας τζιαι εν πολλοίς εκαθόρισεν τζιαι καθορίζει ακόμα τζιαι τον τρόπο που βλέπουμε το παρελθόν. οπόταν ναι η νεωτερικότητα αναπόφευκτα εμπεριέχει τζιαι αξιολογική κρίση. 3. το πέρασμα που την κυκλική στη γραμμική αντίληψη του χρόνου εν ιστορικό δεδομένο, όι θέμα πολιτικής ή ιδεολογικής αντιπαράθεσης σήμερα. <BR/>4. οι προ-μοντέρνες συλλογικές ταυτότητες ήταν βασισμένες πάνω στην θρησκεία, την φυλή τζιαι την τοπική κοινότητα. δεν υπάρχε η έννοια ούτε του λαού ούτε του έθνους όπως την ξέρουμε σήμερα τζιαι όταν χρησιμοποιούμεν τέθκιους όρους (λαός, έθνος κτλ) συσκοτίζουμεν αντί να διαφωτίζουμεν το παρελθόν.<BR/>5. η ιστορία δεν γράφει για τους ανθρώπους τζιαι τες ταυτότητες τους, αλλά γράφεται που τους ανθρώπους με τες ταυτότητες τους τζιαι αναπόφευκτα οι ιστορικοί επηρεάζονται που το πλαίσιο στο οποίον ζουν τζιαι δρουν.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-51508679467755030132009-03-04T13:56:00.000+02:002009-03-04T13:56:00.000+02:00@grigorisΣτα θέματα των κοινωνικών επιστημών η ένν...@grigoris<BR/>Στα θέματα των κοινωνικών επιστημών <BR/>η έννοια της επιστημονικής ορθοδοξίας δεν λέει και πολλά πράγματα.Γιατί μπορούμε να συζητάμε και για την επόμενη "προδοσία" των διανοουμένων.<BR/>Ούτε και σε θέματα πολιτικής αποδέχομαι την ειδικοκρατία. Η άποψη του κάθε πολίτη είναι εξίσου σεβαστή με του κάθε ειδικού σε θέματα που αφορούν το κοινωνικό σύνολο.<BR/>Ο όρος ήδη που χρησιμοποιείς "προ-μοντέρνος" δεν είναι ολίγον τι ρατσιστικός με την έννοια ότι περιέχει μια μορφή αξιολόγησης στη βάση μιας λογικής για τη γραμμική εξέλιξη της ιστορίας;<BR/>Εάν υπήρχαν λαοί πριν τα νεότερα χρόνια που είχαν μια άλφα ή βήτα συλλογική συνείδηση, η ιστορία απλώς θα καταγράψει τη συλλογική τους ταυτότητα,όποια και αν ήταν, όπως οι ίδιοι την καθόριζαν.<BR/>Θα έλθω εγώ να πω σήμερα, ότι επειδή ειστε προ-μοντέρνοι γι αυτο δεν είχατε συλλογική ταυτότητα; Δηλαδή εγώ στον παρόντα χρόνο, σύμφωνα με το νου που κουβαλώ , θα καθορίσω αν υπήρχε και ποια ταυτότητα κάποιων ανθρώπων πριν 300 χρόνια;<BR/>Αυτό δεν είναι επιστήμη ούτε και ιστορία, είναι ιδεολογική κατασκευή του παρόντος καθαρά εξουσιοκεντρική και καθόλου ανθρωποκεντρική.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-27556228370388398702009-03-03T19:42:00.000+02:002009-03-03T19:42:00.000+02:00αντρέα 1. με το κυρίαρχη επιστημονική θέση εννοώ ό...αντρέα <BR/>1. με το κυρίαρχη επιστημονική θέση εννοώ ότι αποτελεί την ακαδημαική ορθοδοξία (όι μόνον στην ιστορία, αλλά τζιαι στην κοινωνιολογία τζιαι τες πολιτικές επιστήμες) τζιαι στηρίζεται που πολλές έρευνες διαχρονικά (τουλάχιστον που την δεκαετία του 60 τζιαι μετά). για να την ανατρέψεις χρειάζεται πολλά παραπάνω που μιαν σειρά πολιτικών κειμένων, απαιτείται θεωρητική τζιαι εμπειρική έρευνα.<BR/>2. δεν σου κολλώ καμιά ρετσινιά. το αντίθετο λαλώ ότι που τα γραφόμενα σου συνάγω ότι δεν είσαι εθνικιστής. αλλά υποδεικνύω σου ότι οι βασικοί υποστηριχτές της θέσης των προ-μοντέρνων εθνών (με την οποίαν φλερτάρεις) εν οι εθνικιστές (που μιλούν για την ιστορική συνέχεια του έθνους τους)<BR/>3. γενικόττερα θεωρώ τες αναρτήσεις σου πολλά ενδιαφέρουσες τζιαι χρήσιμες. όμως αν μου επιτρέπεις μιαν συντροφική κριτική νομίζω ότι η συγκεκριμένη αντι-εξουσιαστική οπτική που υιοθετείς εν κάπως απόλυτη τζιαι στατική χωρίς να λαμβάνει υπόψην της επαρκώς ούτε την ιστορική διαλεκτική στο επίπεδο της κοινωνίας ούτε τες συγκρούσεις εντός του πολιτικού συστήματος/αστικού κράτους.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-50065723516710654522009-03-03T18:56:00.000+02:002009-03-03T18:56:00.000+02:00@GrigorisΛέω την άποψή μου, αν μου επιτρεπετε φυσι...@Grigoris<BR/>Λέω την άποψή μου, αν μου επιτρεπετε φυσικά.<BR/>Τι σημαίνει κυρίαρχη επιστημονική άποψη; Και μάλιστα στην ιστορία;<BR/>Εγώ δεν είμαι επιστήμονας, αλλά έχω το δικαιωμα με όσο μυαλό διαθέτω, να σκέφτομαι.<BR/>Λογικά δε στέκει τούτη η άποψη, ότι τα κράτη κατασκεύασαν τα έθνη. Παραπέμπεις με σε βιβλία. Υπάρχουν και άλλα βιβλία που λένε το αντίθετο. <BR/>Εναντιώνομαι σε αυτή την άποψη ακριβώς γιατί είναι εθνικιστική από κάθε πλευρά αλλά και αντι-ανθρωποκεντρική. Τώρα η αυθεντία που αποφάσισε ότι όποιος δε συμφωνεί με αυτή την άποψη είναι και εθνικιστής μάλλον η ιστορία φαίνεται ότι έχει και άλλους στόχους εκτός από τη γνώση.<BR/>Επίλογος: Κάθε εθνοκρατική προσέγγιση της πραγματικότητας είναι εθνικιστική. Γιατί ο εθνικισμός δημιουργείται από τη στιγμή που το κράτος οικειοποιείται το έθνος συγκεντρώνοντας τέτοια εκρηκτική δύναμη ώστε να μπορεί να εξολοθρεύει άνετα τις άλλες εθνότητες. Δηλαδή το κράτος κατασκεύασε ένα έθνος που ήταν ανθρωποφάγο. <BR/>Αυτό που αναφέρεις ότι εξ όσων γνωρίζεις δεν είμαι εθνικιστής, νομίζω δεν είναι και πολύ εύηχο και με προβληματίζει. Και εγώ διαβάζω τις αναρτήσεις σου, προσπαθώ να καταλάβω τη σκέψη σου αλλά ποτέ δε διανοήθηκα να σου κολλήσω κάποια ρετσινιά. Φυσικά δεν πιστεύω ούτε στις ταπέλλες.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-44516317129559198792009-03-03T17:38:00.000+02:002009-03-03T17:38:00.000+02:00@ΚουτσοΗ εξουσία δεν ανδιαφέρεται για την ελευθερί...@Κουτσο<BR/>Η εξουσία δεν ανδιαφέρεται για την ελευθερία σου. Αντίθετα, σκαρφίζεταικαθημερινά χίλιες ανοησίες για να σε ελέγχει, να είσαι υπήκοός της. Και επενδύουν τις ανελεύθερες επιλογές τους με κάτι διακηρύξεις χωρίς περιεχόμενο. <BR/>Το πρόβλημα είναι οι άνθρωποι να κατανοήσουν την πραγματικότητα και να αντιληφθούν ποιο είναι το συμφέρον της κοινωνίας και να το διεκδικήσουν. Και η κοινωνία σε σχέση με τους λίγους -την ολιγαρχία-θέλει περισσότερο χρόνο να συνειδητοποιηθεί. Υπομονή λοιπόν.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-19880400577729692592009-03-03T17:32:00.001+02:002009-03-03T17:32:00.001+02:00@ΛεμέσιαΤο πρόβλημα της ιστορίας σήμερα είναι πως ...@Λεμέσια<BR/>Το πρόβλημα της ιστορίας σήμερα είναι πως οι "ιστορικοί" δεν μπορούν να απεγκλωβιστούν από το βιούμενο χρόνο, την εθνοκρατική πραγματικότητα.Έτσι εκλαμβάνουν και ερμηνεύουν το καθετί με βάση την κυρίαρχη αντίληψη της "επιστήμης" στη δύση.Αξιολογικά θεωρούν το βιούμενο χρόνο ως το ανώτερο στάδιο της ανθρώπινης εξέλιξης.Έτσι επέρχεται μια ανάγνωση του παρελθόντος υποτιμητική. Ερμηνεύουν την ιστορία, δηλαδή την πολιτική ως δύναμη ή εξουσία και όχι με κέντρο τον άνθρωπο. Αραδιάζουν ένα σωρό γεγονότα για ηγέτες και διπλωματίες και πολέμους.<BR/>Μη εθνοκρατικές ιστορίες μπορείς να βρεις πριν το έθνος-κράτος, δηλαδή πριν το 18ο αιώνα.<BR/>Και βεβαίως είναι εφαρμόσιμες.όμως το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο δεν του συμφέρει μια τέτοια ανάγνωση της ιστορίας γιατί θα ανοίξει τα μάτια του αμαθούς όχλου. Κανένας δεν παίρνει την εξουσία και η πρώτη του έγνοια είναι να βρει τρόπο να τη χάσει!!!<BR/>Ένα καλό παράδειγμα διαφωτιστικό είναι ένα βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Αθήνα. Είναι του Γιώργου Κοντογιώργη και ο τίτλος του είναι "Η ελληνική δημοκρατία του Ρήγα του Βελενστινλή". Είναι υποβοηθητικό στην κατανόηση της ιστορικής πραγματικότητας σήμερα αλλά και του 18ου αιώνα.<BR/>Αν ευκαιρείς, διάβασέ το.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-35895687771588167952009-03-03T17:32:00.000+02:002009-03-03T17:32:00.000+02:00αντρέα γιατί επαναλαμβάνεις τούτην την επιχειρηματ...αντρέα γιατί επαναλαμβάνεις τούτην την επιχειρηματολογία συνέχεια; παρακολουθώ σε που τότε που εξεκίνησες το μπλογκ να μας λαλείς ότι τα έθνη προυπάρχουν των κρατών. μήπως για να το εμπεδώσουμεν;<BR/>έννεν μόνο ο Χόμπσμπάουμ που λαλεί ότι τα κράτη κατασκευάζουν τα έθνη μέσα που την παιδεία. λαλούν το πολλοί τζιαι μάλιστα συνιστά την κυρίαρχη επιστημονική θέση. τζίνοι που εν το αποδέχουνται πλήρως εν οι εθνικιστές που λαλούν ότι τα έθνη προΫπάρχουν τζιαι αφυπνίζονται στην νεωτερικότητα. εξ όσον ξέρω εν είσαι εθνικιστής. γιατί όμως επιμένεις τόσον δογματικά σε τούτην την θέση;<BR/>εισηγούμαι σου να θκιαβάσεις τον Χέχτερ, Containing nationalism όπου πραγματέυεται το ζήτημα του πολιτικού ελέγχου στην διαδικασία της εθνογένεσης.gregorishttps://www.blogger.com/profile/00739079007214823534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-28286952149969592692009-03-03T16:44:00.000+02:002009-03-03T16:44:00.000+02:00Θα σταθώ μόνο σ'ότι αναφέρεσαι "άλλη ήταν η αντίλη...Θα σταθώ μόνο σ'ότι αναφέρεσαι "άλλη ήταν η αντίληψη τότε και άλλη θα είναι μετα απο κάμοσα χρόνια."<BR/>Λείπει ο ευφάνταστος πολιτικός λόγος στην εναλία νήσον Κύπρο.<BR/>Θα σταθώ επίσης σε κάτι άλλο που ανέφερες ούτε λίγο ούτε πολύ όλοι τους αναμασούν την ιστορία.Μας έχουν πρήξει τα @@.Πλήττω θέλω να σχίσω τις φλέβες όταν διαβάζω την ανάλυση σου Ανδρέα,απλά γιατί εμείς που δεν έχουμε βλέψεις για δόξες και μεγαλεία βλέπουμε με καθαρό μάτι τα πεπραγμένα.Ομως δεν θα αυτοκτονήσω για κανένα μαλάκα ούτε θα τρέξω να πολεμήσω αν χρειαστεί γιατί δεν αξίζει να σκοτωθεί κανένας για αυτούς τους γάρους.Οι οποίοι πολύ πιθανόν να τρέξουν στις Αγγλικές βάσεις να γλυτώσουν.Είμαι περήφανος για τον γυιό μου ο οποίος απο μόνος του εκατάλαβε τι σκατά είμαστε.Επήγε έγινε καθολικός πριν να αλλάξει η νομοθεσία και εγλύτωσε τον στρατό.Εγώ ουδέποτε τον έχω "εκπαιδεύσει".Αυτή είναι η ελευθερία του ατόμου και ο σεβασμός.Αυτοί τα έχουν παραχέσει.Διδάσκουν μαλακίες και τα παιδιά πλήττουν.Κάπου-κάπου μερικοί "τρελλοί" σαν εσένα προσπαθούν.Αυτή η προσπάθεια μας κρατά ζωντανούς.koutsohttps://www.blogger.com/profile/10583961870031994456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-84170563100924605752009-03-03T16:27:00.000+02:002009-03-03T16:27:00.000+02:00Προτίμησα να αφήσω τις δικές μου αναλύσεις στην άκ...Προτίμησα να αφήσω τις δικές μου αναλύσεις στην άκρη και να περιοριστώ μόνο σε αυτό το ερώτημα.<BR/><BR/>Θα μπορούσε να υπάρξει μία εφαρμόσιμη εναλλακτική μέθοδος καταγραφής της Ιστορίας, αν πράγματι γινόταν μία ειλικρινής προσπάθεια "κοινωνικοποίησης" της έρευνας (βασισμένης σε πιο ανθρωποκεντρικά πολιτισμικά στοιχεία) πέραν της εθνοκρατικής αντίληψης;Λεμέσιαhttps://www.blogger.com/profile/05653315058469209204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-5890229014893789252009-03-01T18:23:00.000+02:002009-03-01T18:23:00.000+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Λεμέσιαhttps://www.blogger.com/profile/05653315058469209204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-29683873264796994342009-03-01T17:53:00.000+02:002009-03-01T17:53:00.000+02:00@Lexi penitasΔεν είναι η μοναδική αναφορά του κ. Χ...@Lexi penitas<BR/>Δεν είναι η μοναδική αναφορά του κ. Χατζηγεωργίου που ταυτίζει την ελληνικότητα με κάποιους αρχαίους φιλόσοφους. Υπάρχουν αρκετές.Και το πράττει ως φορέας της εξουσίας του κράτους.andreas f.stavrouhttps://www.blogger.com/profile/00281293402662035821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-7858936534387148152009-03-01T16:20:00.000+02:002009-03-01T16:20:00.000+02:00Δεν θέλω να κάνω το δικηγόρο κανενός αλλά ο Τ. Χατ...Δεν θέλω να κάνω το δικηγόρο κανενός αλλά ο Τ. Χατζηγεωργίου ανέφερε τον Όμηρο και το Δημόκριτο για να καταδείξει ότι οι εθνοκάφροι μας δεν έχουν ιδέα από ελληνικό πολιτισμό και μόνο από στείρο και κενό εθνικισμό καθοδηγούνται. Είμαι σίγουρος ότι πρέπει να έχεις διαβάσει κείμενα του ανθρώπου, όπου ο σεβασμός του προς άλλους πολιτισμούς είναι ισότιμος και δεδομένος. <BR/><BR/>Είμαι σίγουρος ότι αν του έθετες υπόψη τα τρία συμπεράσματα σου που έβγαλες από μια ξεκομμένη φράση θα τα αρνιόταν σαν θέσεις του. <BR/><BR/>Μάλλον αυθαίρετη μου φαίνεται η ερμηνεία σου.Lexi_penitashttps://www.blogger.com/profile/16132879381441377763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4020708859979804391.post-9385309412147379512009-03-01T15:21:00.000+02:002009-03-01T15:21:00.000+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Λεμέσιαhttps://www.blogger.com/profile/05653315058469209204noreply@blogger.com