Παρασκευή 4 Ιουλίου 2008

Η μεταρρύθμιση συνεχίζεται: αυστηρές ποινές για τα κινητά!!!

Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε νέους τροποποιητικούς κανονισμούς στη Βουλή και για τα κινητά τηλέφωνα.Οι προτεινόμενοι κανονισμοί επιβεβαιώνουν το ήδη γνωστό, ότι δηλαδή οι κυβερνήσεις αλλάζουν και οι λογικές παραμένουν οι ίδιες. Διοικητισμός, αυταρχισμός και προχειρότητα χαρακτηρίζουν την εκπαιδευτική πολιτική.
Τι προτείνει το Υπουργείο; Το συνηθισμένο, δηλαδή αυστηρότερες ποινές.
Ποιές;
Διαβάζω από τον τύπο: «Παρουσία κινητού στην τάξη, συγκέντρωση ή εκδήλωση: Από απλή παρατήρηση την πρώτη φορά, μέχρι μια μέρα αποβολή αν επαναλαμβάνεται το παράπτωμα».
Με μια πρώτη ανάγνωση δε διαπιστώνεις τίποτε αξιοκατάκριτο. Πέραν φυσικά της χρήσης της γλώσσας, δηλαδή το κινητό δεν μπορεί να είναι ούτε παρών ούτε απών από την τάξη!!!
Παρατήρηση πρώτη: Όλοι οι μαθητές μεταφέρουν τα κινητά και στην τάξη και στις συγκεντρώσεις. Δεν τα τοποθετούν στις τσάντες γιατί οι πιο πολλοί δεν έχουν τσάντες!!! Τα τοποθετούν στα θρανία ή στις τσέπες τους. Ερώτημα : Πού θα τοποθετούν οι μαθητές τα κινητά; Θα τιμωρείται όλη η τάξη γιατί τα μεταφέρει στην αίθουσα διδασκαλίας;
Παρατήρηση δεύτερη: Ο καθηγητής θα μπαίνει στην τάξη για μάθημα και προκειμένου να εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός, θα αρχίζει τον έλεγχο για τα κινητά; Και οι μαθητές θα σπάζουν πλάκα προκειμένου να χαθεί ο διδακτικός χρόνος; Ή θα επικρατήσει η λογική «αν υποπέσει στην αντίληψη μας»; Δηλαδή επιτρέπεται η παραβίαση του νόμου φτάνει να μη σας βλέπουμε!!!
Παρατήρηση τρίτη: Το σχολείο προκειμένου να τιμωρεί με αποβολή σε περίπτωση επανάληψης του παραπτώματος, επιβάλλεται να έχει συγκεντρωτικά στοιχεία για κάθε μαθητή και σε σχέση με το συγκεκριμένο παράπτωμα. Τέτοιες αυτοματοποιημένες δυνατότητες το σχολείο δεν έχει. Έτσι αιωνίως θα γίνεται παρατήρηση στο μαθητή ανεξάρτητα με την επανάληψη του παραπτώματος!!! Εκτός και αν τύχει και υποπέσει στο ίδιο παράπτωμα και στον ίδιο καθηγητή.
Σε αυτή την περίπτωση αρχίζουν τα κωμικοτραγικά. Ο μαθητής στην αρχή θα υποοτηρίξει ότι είναι η πρώτη φορά. Ο καθηγητής θα απορρίψει τη θέση του μαθητή και θα υποστηρίξει ότι είναι η δεύτερη φορά. Ο μαθητής τότε θα περάσει στο επόμενο βήμα: Κύριε, δε θυμάσαι καλά. Με συγχίζεις με κάποιο άλλο. Ο καθηγητής θα επιμένει γιατί προφανώς προσπαθεί να τον βγάλει τρέλλο. Τότε ο μαθητής θα επικαλεστεί τους συμμαθητές του, ότι τα πράγματα είναι όπως τα λέει. Οι συμμαθητές θα κουνήσουν καταφατικά τοκεφάλι. Αν ο καθηγητής δεν κλονιστεί ούτε και με αυτό τον τρόπο και ο μαθητής τιμωρηθεί, τότε μπορεί να προσφύγει στην Επίτροπο Διοικήσεως. Και η Επίτροπος ζητά αποδείξεις από το σχολείο. Και αποδείξεις δεν υπάρχουν. Και το σχολείο το ξέρει. Γι αυτό και το σχολείο θα επιλέξει προκαταβολικά να μην τους τιμωρήσει. Ενδιαμέσως θα παρέμβουν οι γονείς να στηρίξουν το «αθώο» παιδί τους, θα παρέμβουν οι γνωστοί να ασκήσουν οι πιέσεις, οι κομματικοί μη χάσουν κάποιο ψήφο!!!
Παρατήρηση τέταρτη: Δεν υπάρχει στο σχολείο η τιμωρία της αποβολής από το τμήμα. Έχει καταργηθεί προ πολλού από τις διευθύνσεις των σχολείων. Ο μαθητής , όταν αποβληθεί, παραμένει στην αίθουσα διδασκαλίας και τους καταχωρούνται οι απουσίες!!! Δηλαδή όταν λες στο μαθητή «μια μέρα αποβολή» εννοείς «χρέωση 7 δικαιολογημένων απουσιών από το σύνολο των 151 που είναι πιστωμένος ο μαθητής». Γιατί ο μαθητής θεωρεί ότι είναι δικαίωμά του να απουσιάζει από το σχολείο δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα μέσα στα όρια που καθορίζει ο κανονισμός!!!
Η πρόταση του Υπουργείου είναι εκτός τόπου και χρόνου, διακατέχεται από διοικητικό πνεύμα και δεν εμπεριέχει κάποια παιδαγωγική προσέγγιση. Ακολουθεί τα «ιδεώδη» του αυταρχικού σχολείου. Σε ένα δημοκρατικό σχολείο η προσέγγιση του υπαρκτού προβλήματος των κινητών θα ήταν τελείως διαφορετική. Και σίγουρα πολύ πιο αποτελεσματική.

Δεν υπάρχουν σχόλια: