Κυριακή, 12 Απριλίου 2009

Ο "προοδευτικός" χαφιεδισμός της "προοδευτικής" εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ή αναζητούνται επειγόντως εξιλαστήρια θύματα

Δημοσίευτηκε στον ΠΟΛΙΤΗ (12/4/2009) ένα κείμενο της Μιράντας Λυσάνδρου με τίτλο «Ο στόχος υλοποιείται με δυσκολίες». Αναφέρεται το κείμενο στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και την πρόωθηση του στόχου της χρονιάς για την ειρηνική συνύπαρξη. Η συγγραφέας κατονομάζει ως πηγές πληροφόρησής της την κυβέρνηση και το ΑΚΕΛ.
Είναι πραγματικά ένα εκπληκτικό κείμενο. Όταν το διάβαζα, νόμιζα ότι τον τελευταίο χρόνο βρισκόμουν σε άλλο πλανήτη. Αφού λοιπόν για ένα χρόνο η κυβέρνηση και το ΑΚΕΛ λογομαχούσαν με τα άλλα κόμματα, τον Αρχιεπίσκοπο και με κάμποσους άλλους για την κουλτούρα της ειρηνικής συνύπαρξης, για την ιστορία, για τον εθνικισμό και άλλα πολλά, η εν λόγω συγγραφέας ανακάλυψε τώρα - έτσι πρέπει λογικά να της είπαν οι πηγές της – ότι για τη μη προώθηση του στόχου και τις δυσκολίες που υπάρχουν φταίνε οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι διευθυντές, οι εκπαιδευτικοί, οι επιθεωρητές. Άρχισαν πάλι το γνωστό ατιδραστικό παίγνιδι του κάθε εξουσιαστή. Δηλαδή την ακλόνητη πίστη πως ότι κάνει και ότι πει η εξουσία είναι σωστό, επομένως, αν κάτι δεν πάει καλά, φταίνε τα εκτελεστικά όργανα. Αφού λοιπόν η κυβέρνηση και το ΑΚΕΛ για ένα απλό θέμα τα έκαναν μαντάρα –σκόπιμα ή όχι δεν ξέρω – έρχονται τώρα να βρουν ως εξιλαστήρια θύματα τους «κακούς» εκπαιδευτικούς!!!

Έχει ενδιαφέρον πώς τούτοι οι άνθρωποι που αυτο-αναγορεύονται σε προοδευτικούς αντιλαμβάνονται την προοδευτικότητά τους. Λοιπόν για την τεκμηρίωση της ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών παρατίθενται αδιάψευστα στατιστικά στοιχεία από τη συγγραφέα, την κυβέρνηση και το ΑΚΕΛ. Γιατί λέει έχει πρόβλημα η προώθηση του στόχου;
1.Από τους 122 διευθυντές μέσης εκπαίδευσης μόνο 10 ανήκουν στην «Προοδευτική»!!!
2. Από τους 23 επιθεωρητές δημοτικής εκπαίδευσης μόνο 2-3 ανήκουν στην «Προοδευτική» και από τους 34 επιθεωρητές μέσης εκπαίδευσης μόνο 5 πρόσκεινται στην «Προοδευτική»!!!

Αυτός είναι ο προοδευτικός χαφιεδισμός της ειρηνικής συνύπαρξης και του δημοκρατικού και ανθρώπινου σχολείου. Κάθονται και φακελώνουν οι χαφιεδολάγνοι τους διευθυντές, τους επιθεωρητές και πιθανόν και τους εκπαιδευτικούς. Αυτοί οι άνθρωποι που , όπως λένε , υπέφεραν από το χαφιεδισμό και το φακέλωμα, τώρα πράττουν τα ίδια όπως ακριβώς και οι θύτες τους!!!


Αυτοί οι άνθρωποι επαγγέλλονται από το πρωί ως το βράδυ το δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο για να εξαπατούν τους πολίτες. Το όνειρό τους όμως είναι ένα ολοκληρωτικό σχολείο, όπου ο κάθε άνθρωπος θα στιγματίζεται και θα φακελώνεται και θα ακολουθείται το δόγμα του Ρέηγκαν «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας». Αυτό αποδεικνύουν οι πράξεις τους.
Φυσικά όλα αυτά τα εφευρήματα δεν έχουν σχέση με μια λογική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Για να ανακαλύψουν οι «έξυπνοι» της «Προοδευτικής» γιατί δεν έχει προωθηθεί η υλοποίηση του στόχου της χρονιάς – προσωπικά δεν έχω αντικειμενική εικόνα -, υπάρχουν πιο ορθολογιστικοί τρόποι να διερευνηθεί το θέμα. Και όχι να κάθονται να χαφιεδίζουν και να φακελώνουν για να εξυπηρετήσουν τις κομματικές σκοπιμότητες. Αλλά τούτο ξέρουν, τούτο κάμνουν.

6 σχόλια:

Λεμέσια είπε...

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι ένα μεγάλο σχέδιο. Ότι και να γίνει, στο τέλος θα φανεί ποιος συνέβαλε καθοριστικά σε μία πιθανή μη επίτευξη του. Το τι αναφέρει ο ένας ή ο άλλος αρθρογράφος δε νομίζω να διαδραματίσει σοβαρό ρόλο. Από την άλλη, έχεις δίκαιο να καταγγέλεις αυτά τα απαράδεχτα φαινόμενα μαζικής κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών, αλλά δυστυχώς, ακριβώς με αυτό τον τρόπο σκέφτονται και ενεργούν ορισμένοι (δημοσιογράφοι και μη).

andreas f.stavrou είπε...

Ποια ήταν η πηγή πληροφόρησης της δημοσιογράφου; Κάποιοι δυστυχώς διοχέτευσαν αυτά τα πράγματα στα ΜΜΕ για τους δικούς τους λόγους.
Με τέτοιες αρρωστημένες νοοτροπίες δε γίνεται καμία μεταρρύθμιση.

gregoris είπε...

καλά ρε αντρέα. αμφισβητείς ότι υπάρχουν εθνικιστές εκπαιδευτικοί, διευθυντές, επιθεωρητές που εναντιώνονται τζιαι εμποδίζουν την υλοποίηση του στόχου; εν σωστό να κάμνουμεν κριτική στη κομματοκρατία αλλά να θωρούμεν τζιαι τες πολιτικές δυναμικές που εκφράζουνται μέσα που τα κόμματα.

andreas f.stavrou είπε...

@gregori
Ας ορίσουμε τι είναι "εθνικιστικές δυνάμεις" σήμερα στην Κύπρο και μετά να διερευνήσουμε την ύπαρξη τους ή όχι.
Το κείμενό μου επικεντρώνεται σε κάτι άλλο. Το γεγονός ότι φακελώνουν τους ανθρώπους και στιγματίζουν τους με τη λογική "τούτος είναι δικός μου και τούτος είναι εχθρός μου". Αυτό είτε γίνεται από φορέα εξουσίας δεξιό ή αριστερό είναι εξίσου αξιοκατάκριτο. Δεν υπάρχει προοδευτικό και συντηρητικό φακέλωμα.
Το δεύτερο που επισημαίνω είναι ότι εντέχνως τώρα αναζητούν εξιλαστήρια θύματα για τους άθλιους χειρισμούς τους. Και αφού ξεμπέρδεψαν με τα κόμματα, τώρα στρέφονται να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς για να αθω΄΄ωσουν τους εαυτούς τους.
Οι δυνάμεις που σήμερα εκφράζονται μέσα από τα κόμματα είναι οι δυνάμεις οι γραφειοκρατικές. Το ότι έχουν οπαδούς για διάφορους λόγους είναι ένα ζητούμενο. Αλλά μόνο το 23 % της κοινωνίας εμπιστεύεται τα κόμματα. Οι άλλοι απλώς τα ανέχονται ή στα πλαίσια "μιας ομηρίας" τα νομιμοποιούν στην εξουσία.
Αν τώρα κάποιο κόμμα, εκφράζει κάποια προοδευτική θέση, τότε ναι τη στηρίζουμε γιατί είναι προς το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου.
Όσο για το στόχο της χρονιάς και την προώθησή του,το να κατηγορούμε γενικά και αόριστα τους εθνικιστές, δε λέμε τίποτε. Η λογική των σχολείων δεν είναι αυτή. Για παράδειγμα γνωρίζω σχολεία όπου οι λεγόμενοι αριστεροί δεν έκαναν τίποτε απολύτως για προώθηση του στόχου.Τα πράγματα στα σχολεία δεν είναι όπως θέλουν κάποιοι να τα παρουσιάζουν γιατί έτσι τους συμφέρει.Και αναφέρομαι στους φορείς της εξουσίας.

Άγνωστος Χ είπε...

Λυπηρό, μια δημοσιογράφος αφελέστατα να παίζει το χαφιεδοπαιχνίδι των εξουσιαστών. Μ Ορθά επισημαίνεις δυο σημεία, το ένα που είναι άκρως δικτατορικό/ολκληρωτικό...να φακελώνουν με βάση τα κομματικά κίνητρα και συμφέροντα τους εκπαιδευτικούς. Θυμίζει την πρακτική του "Μεγάλου Αδελφού" ...σε εκπαιδευτικό όμως επίπεδο!!!! Και το άλλο, να ψάχνουν αποδιοπομπαίο τράγο καλύπτοντας τη δική τους αποτυχία /αδυναμία για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ΦΑΝΤΑΣΜΑ. ...με επιδερμικές πιθανόν αλλαγές για χάρη της μεταρρύθμισης και με αλλαγές στα βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα με μοναδικό στόχο τη διοχέτευση των μηνυμάτων ή της ιδεολογίας της εκάστοτε εξουσίας!!!!!

andreas f.stavrou είπε...

Η δημοσιοράγος δεν νομίζω να είναι αφελής. Τα ΜΜΕ διαπλέκονται με τα κόμματα και τους πολιτικούς.
Το τραγικό είναι πως και το θέμα του φακελώματος αντικρυζεται όχι στη βάση της ελευθερίας του ατόμου απέναντι στην εξουσία, αλλά στη βάση κομματικών λογικών.Δηλαδή αν το κάμνει "η δική μας εξουσίας" στους "εχθρούς" , τότε είναι καλό ή ανεκτό. Αν το κάμνει ο η "εχθρική εξουσία" απέναντι "στους δικούς μας" , τότε είναι κακό ή καταδικαστέο. Με αυτές τις λογικές η κοινωνία είναι δυστυχώς καταδικασμένη να φακελώνεται!!!